onsdag 10 september 2008

Sova nu snart.

Ska jag "vällan" göra. Men ögona e inte med på det än tyvärr. Så vad göra? Sitta här o glo ett tag till eller gå å spana in den andra dumburken. Mailen "väller" in. Så jag sitter och betar av dom vartefter. De flesta hamnar i Ufomappen. Suck. Ja, inte över mäjlen. Bara suck i största allmänhet. Vad gör "i" därute? Bästa kompisen? Saknar...flera vänner. En skickade sms häromdan. Yiha va kul. Gör gärna det!
Tänk vad mycket det händer i världen just nu fast min nästan står still? Miljonerstriljoners stora och små händelser. Många som för alltid etsar sig fast i "historieböckerna"men de flesta sker ändå obemärkt trots allt. I alla fall av oss människor. Hänger ni med? Jag talar om den vattendroppen som nyss lämnade det lövet och som aldrig mera kommer att göra samma färd genom luften igen. Eller Puman som just nu slår sitt byte och precis trycker sina tänder genom skinnet på sin sista chans för att överleva?
Barnen sover och växer. Undrar om det stämmer det där att de växer som mest om natten? Det var väl därför jag var så smal förr då? Man sov ju nästan aldrig! Har jag löst gåtan då? Om jag sover mindre jäser jag också mindre? Fast i nån artikel för ett tag sen stod det att en god sömn minskar stress som ger övervikt...hm...man ska inte tro allt man läser!
Å andra sidan älskar jag att sova så det får bli som jag sagt till mig i flera år redan. ÄT inte så mycket! Hahahehe. Flummelundran ska stänga av här bestämt! Ha det så bra och sov så sött. Natti igen.

Inga kommentarer:

Populära inlägg