söndag 18 december 2011

Första matchmålet...

Har varit poolspel på Sapa Arena idag för grabbarna i SkiröP11- laget.
När jag skulle hämta honom tog jag samtidigt med Moa in som ska gå en match tillsammans med Skirötjejerna i F15.
Hon var rätt nervös.
"DE är ju så stora"
Vad hon inte tänker på är att nästa säsong är hon där på riktigt bland de "stora";)
- Du har ju en klar fördel Moa, sade jag.
Du är liten, ettrig och smidig o snabb, utnyttja det!

I bilen på vägen hem pratar vi lite om dagen...
Frågade sonen om han är nöjd med sitt mål idag.
Blev tyst en stund men så kom det ett lågmält: - Nej.
- VA? sade jag, varför inte?
- Jag hade fem målchanser till men missade!
- Men ett mål är väl bättre än inget?
- Hade hellre gjort sex mål mamma, svarade han som att det borde jag väl fatta!?
Är han en vinnarskalle eller?

Inga kommentarer:

Populära inlägg