torsdag 15 december 2011

- 3 kilo sedan i söndags...

...låter väl bra om det hade varit mitt eget val, men icke.
Fast å andra sidan tvivlar jag lite på vågen även om det känns och syns också.
Varför?
Jo. för att tomrummet uppe i huvuvdet är knökafullt med sörja och det borde ju väga upp det jag tappat på övriga kroppen?
Det känns som det ska sprängas i bitar när jag hostar.

Jaja, alla vet ju hur det är?
Men efter att ha varit sängliggandes sedan i söndags så börjar jag känna mig rätt ynklig.
Inatt när jag hade haft en av mina feberdrömmar satte jag mig opp en stund och då kröp det faktiskt en spindel över täcket!
Den följde varje bölja och veck och va snabb som attan!
Lite mysko att se det i "vaket" tillstånd.
Jag insåg ju direkt att den inte fanns där på riktigt men rös ändå och försökte vifta lite med handen för att kolla.
Log lite för jag är ju inte rädd för spindlar egentligen men va ändå glad att det bara var EN.
Annat hade det blivit om det myllrat av dem?
Då hade det nog blivit full fart med ett hest skrik ut från rummet hehehehe.

Efter det har jag sovit, sovit, sovit och vaknade för ca en timme sedan.
Kanske dags att äta något?
Vi åt lax igår men kunde lika gärna käkat frigolit eller något annat torrt materia
Saknar mina smaklökar:(.
Måste ju knata ut till mina små i fågelhuset också.
De ska ju ha sitt oavsett hur jag mår.........

Inga kommentarer:

Populära inlägg