fredag 7 maj 2010

Jonas Gardell...Klick HÄR

...När jag läste det här blev jag naturligtvis nyfiken och kommer nog att köpa de här böckerna och läsa.
Hur är det en del säger?
All publicitet är bra publicitet?
Och bränna böcker? Hu, jag ryser i kroppen vid tanken.
Svärmor skulle slänga böcker för ett bra tag sedan men det är lika illa det.
Jag vet inte varför men böcker ska man vara rädd om vad det än är, nästan.
Det är ju någon som skrivit och lagt ner sin själ i, slitit med.
Nu är det ju långt ifrån alla böcker jag införskaffat som jag tycker om, så kan jag inte förmå mig att göra av med dom.
Kanske skänka bort, men inte slänga...

2 kommentarer:

Nias sa...

Håller med. Böcker är ju samlad historia på något sätt oavsett vilken genre det gäller så säger de ju något om den tid man lever i.

Jag har "Om Jesus" här hemma men har inte läst den. Kanske dags :).

Linda sa...

Ja det var väl bara så jag reagerade. Bränna är ju att ta i?
Även om det är symboliskt och för att ta avstånd.
Det är ju vad HAN står för.
Eller vill skapa debatt med...och det lyckas han ju med för det mesta;).

Populära inlägg