onsdag 5 maj 2010

É det inte det ena...

...så är det det andra sa flickan som blödde näsblod!
Bara för att jag just inga andra krämpor har idag så har jag haft/har ett öra som värker så "inniattans" illa!
Stack till företagssköterskan efter jobbet o hon kollade men det såg så fint ut sade hon, så vad kan det vara då?
Till slut efter en del dividerande kom hon på att jag kanske gnisslar tänderna när jag sover?
- Hahahahaha, inte bara på nätterna skrattade jag.
Jag går och biter ihop på dagarna med.

Där hade vi det.

En gång bet jag så hårt i sömnen att jag fick uppsöka tandläkaren som fick tömma hela vänstra eller om det var högra, sidan i nedre käken som var en enda stor blodutgjutning!
Och det var nog tur det för hade det inte gett med sig där hade mina tänder rykt istället, så hårt kan man faktiskt gnissla i sovande tillstånd!
Läbbigt va?
Tur jag inte suger på min lilla tumme!
Nu kommer jag inte ihåg hur många kilos tryck det handlade om men det är en sabla massa!
Fast att jag skulle få ont i örongången av det kunde jag väl aldrig tro? (ner mot halsen)
Men det ligger ju väldigt nära käkleden så...helt omöjligt är det ju inte...tydligen:).

Jaja, det går väl över...imorgon hoppas jag att det är väck!
Blir nog lite grinig annars!

2 kommentarer:

Moster sa...

Har samma besvär som du,ett jäkla tuggande o gnisslande.Skaffa dej en bettskena,dom är jättebra och gör underverk,Huvudvärk,öronvärk,käkvärk, axelvärk,allt blir mycket bättre.Kram

Linda- helt enkelt sa...

Tyvärr så går inte det. Jag lider dessutom av extrema spyreflexer. Klarar inte att röntga tänderna än gång (eller borsta tänderna). Hahahahaha det är bedrövligt, jag vet.
Det är bedövning vid "klökningsområdet" som gäller och en som står o håller i plåtarna när någon trycker på knappen. Jag vet att jag hade en bettskena när jag var liten och jag minns också vilken tortyr det var att göra den. och det har inte blivit bättre med åren...
I så fall får det bli per nedsövning o då får jag nog bita sönder några tänder först innan de gör det.

Populära inlägg