söndag 22 november 2009

Slöarsöndag...

...precis som det ska vara!
Och för en gångs skull så är det slött på att bra sätt.
Annars kan man ju bli lite rastlös o tetig.
Inte då.
Det känns bra.
Avslappnat.
Rofyllt.

På förmiddagen var vi i stan.
Jag köpte en fin belysning till PTR.
Den var vi och hängde upp i köksfönstret där.
Mysigt.
Så funderar vi på en fin julstjärna i fönstret mot vägen också.
Sen får det vara bra.

Igår var A och jag barnlediga och drog till JKPG på bio.
Satt i 2,5 timme och såg 2012.
Den var väl rätt okey.
Kom hem halv 2 inatt och jag sov gott till halv elva idag.
Skönt med sovmorgon o vakna av sig själv för en gångs skull, hur ofta inträffar det?

Friveckan går alldeles för fort som vanligt men än är det några dagar kvar.
Tack o lov!
Och på onsdag ska Suss o jag på äventyr.
Jisses, vad spännande det ska bli!

Ja just det!
Måste ju berätta att jag plockat fram mina målargrejjer igen!
Kanske blir det något nytt att visa upp här framöver?
Kände något som liknade inspiration härom dagen och rotade reda på penslarna o färgerna och ett par dukar men sen stannade det av.
Men hoppas lusten kommer tillbaka för jag måste verkligen köra igång med något kreativt och inte bara gå och dra.
Kan ju inte bara gå mellan spisen, tvättmaskin och rasta slangen här hemma?
Själen behöver jobba lite åxå!

Inga kommentarer:

Populära inlägg