Förra året stannade jag vid en korvkiosk.
När jag skulle betala sträckte jag fram kortet och jag tappade hakan när killen där gick iväg till ett rum bakom köket med det!
-Hej stopp! Vad fan gör du med mitt kort, röt jag!
Han kom tillbaks med det och såg förvånad ut samtidigt som minen idiotförklarade mig.
- Men jag har det man drar kortet i där ute!
Jag blängde och muttrade något och tror inte han tordes göra något skumt om han hade tänkt det!
Jag var svettig ett bra tag efter det. Kollade kontot stup i ett. Skulle det försvinna även nu så här långt efteråt så vet jag vart jag ska be farbror polisen titta någonstans.
Efter ett tag åkte jag dit igen och nu hade de flyttat fram apparaten för betalning så den var synlig även för kunden!
Och vid varje automat ute kollar jag noga så det inte ser lurt ut!
Man kan inte vara nog vaksam i "dagens samhälle"!
Oärligt folk lurar tyvärr överallt! Annat var det när jag var liten. Då åkte folk bort över dagen ibland utan att låsa. I alla fall in till stan.
Lås dörren när du går ut i trädgården eller är på övervåningen.
Fick höra när jag var i Norrköping i helgen om tjuvar som känner på ytterdörrar i hyreshus och rensar fickorna i hallen! USCH!
Det kan lika gärna hända i ett villaområde...(och nu florerar ju tavel och teckningsförsäljare, försäljare av alla de slag på gatorna. De litar jag inte ett ögonblick på. Och inte säljer de originalbilder heller. Tror inte ens det är dom som gjort dom från början! HM OCH FNYS!)
Ytterdörren låser jag alltid! Även när jag är hemma!
Det har jag gjort sen barnen var små och jag kanske inte skulle kunna springa ifrån så snabbt.
Bla, bla, bla här skulle jag kunna förmana i all evighet.
Men jag slutar nu.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Populära inlägg
-
När man är nere är det bara att börja klättra, var det någon som sa! Nu gör jag det! Hej så länge!
-
... makaroner, är det inte mumsigt i sin enkelhet? Det sitter jag och glufsar i mig i skrivande stund. Igår var suss och jag till Lessebo...
-
Kursdags i helgen. Äntligen! Innan dess nattskift. Familj. Vännerna. Vad mer behövs?
-
Vad är det äckligaste DU vet? Eller varit med om? Ni får en stund att klura på det för det tar ett tag innan mitt inlägg kommer. Jag har det...
-
Foto: Linda Friman Den här långa stranden hade vi för oss själv i Suss o jag. Nästan i alla fall. Som mest kanske vi va femtio personer... ...
-
http://www.ufo.se/ Klicka in vettja!
-
...en gammal dam ringt. Första samtalet tog Emil och han pratade länge och jag hörde hur besvärad han lät så jag smög fram och undrade vem d...
-
Ska ni gå upp får ni gå innerst, förmanade Emil då han delat av trappan med ursköljda mjölkpaket som ska till återvinningen. Idag har jag gå...
-
...ute i fågelhuset just nu! De vuxna ruggar och de unga ser inte bättre ut dom. Där håller deras fjädrar fortfarande på att utvecklas å s...

2 kommentarer:
Ja man kan inte vara nog försiktig när det gäller kortköp =O
Men jag låser inte dörren när jag är hemma. Kanske borde göra det men vi har inga värdesaker i hallen ändå!
Trevlig kväll på dig =)
Hahahaha, nä jag kanske är FÖR petig? Trevlig kväll du med och hälsa rallygubben!
Skicka en kommentar