fredag 25 juni 2010

Glad midsommar alla...

...jag känner och inte:)
Barnen och jag sov i tält inatt och det var väl rätt mysigt.
De var så uppspelta igår kväll att de bara studsade och sprallade.
Och visst minns man hur det var:)!
Jag trodde nog att de skulle vilja pipa in inatt men när de väl somnat så sov de!
Till slut somnade även jag men inte förrän Harry nästan skrämt skiten ur mig först.
Jag låg där o slumrade då något bumpade in i tältduken vid mitt huvud.
Men när jag spärrade upp ögonen såg jag siluetten och drog upp dragkedjan så han kunde komma in.
Sen blev det kattspinn och till det lugnande ljudet kunde man ju inte annat än somna.
han låg kvar hela natten och så gjorde även vi...
Knotten hittade in och gjorde oss sällskap.
Vaknade vid tre då fåglarna började småprata men jag la en kudde över huvudet och drog till drömmarnas värld en stund till, lite öm i kroppen och började känna av fukten från marken.
Vid åtta vaknade jag och Moa nästan samtidigt och vi rusade in på toa, hon hann först:)
Inatt får nog fadern i huset göra dom sällskap både vad det gäller barn, katt, knott och hård madrass...där kan de ligga å mysa allihop och vakna gott till fåglarna vid tre, hahahaha.
Ska jag vara ärlig var det kul men inte riktigt min grejj längre.
Jag börjar nog bli för gammal för den sortens äventyr.

Glad midsommar igen!

Inga kommentarer:

Populära inlägg