måndag 20 april 2009

Morrn gott folk.

Inatt har jag varit ute o ränt;)
Slagsmål så tussarna yr.
Men inte fick jag tag i Jörgen inte. De andra två var inne. Satt i fönsterna och glanade med stora ögon och spetsade öron. Så jag visste vart slagsmålet höll till. Med kalla fötter ( de blir di i töfflera ute) och isande näsa kröp jag ner i sängen och väntade på nästa omgång slagsmål.
Men det blev inget mera. Och efter en kvart small det äntligen till i kattluckan och Jörgen jamade "hej" som han gör. Kom och lade sig vid kinden å startade sin motor. När jag åter slumrade till satte Mosing igång och hosta och hosta och hosta. Fram med "medikamenterna" och gav henne. Sen äntligen blev allt lugnt. Vem tror ni låg och glodde i taket då? Joho, fru Friman bestämt!
Halv fem bestämde sig ögonen, NU är det sovdags.
Fast det gör inget. Ikväll börjar jag ju nattpassen i Lambifabriken.
Vi har haft vårstädning där i helgen.
Det var behövligt.
Nu är det så fint.

1 kommentar:

Lotta sa...

Dessa djur ;)
Kanske är bra att tjuvstarta nattpasset så här, nu är du ju redan inne i'at =)
Ha de' gott i solen idag !!

Populära inlägg