måndag 9 juni 2008

Bibliotek på hjul skulle man ha.

Här sitter jag å retar mig! Jag vill kunna mer om fjärilar, fåglar, andra insekter och blommor. Ja, allt som jag ser när jag är ute! Jag kan bli tokig av att gå och undra vad det är jag ser eller har sett. Jag vill veta direkt! Och leta efter tex en fjäril som jag gjorde förut och få upp en vällistad sida här på msn var ju som att få en kalldusch! Det var många malar, mätare, vecklare, mottar, och andra. Som den berömda nålen! Flera hundra av varje! Morsning och godbye, som han sa. Lika frustrerande är det med fåglar, fast där är jag rätt så hemma nu. Men ibland dyker det upp en liten gullig sak i någon buske eller en siluett långt upp i himmeln som knappt går och se. Då är jag genast nyfiken å blir sur för att inte kikarn hänger runt halsen eller har en kamera med dunderzom! Lika är det med blommor. Skulle gå med lexikon jämt! Det är inte annat att göra tror jag än att utrusta mig med någon sorts rullande bibliotek innehållande, svenska floran, all världens fåglar, alltom insekter och kryp och varför inte en uppslagsbok om våra svenska vatten med allt därtill när jag ändå är igång? Haha?! Till och med stenar intresserar mig! Sten och kristallbok hit tack!

Inga kommentarer:

Populära inlägg