torsdag 25 augusti 2011

Två när jag åkte...

...men bara en med mig tillbaks hem.
Lilla Svartens irritation vid gumpkörteln har gett med sig.
Ingen tumör iaf:)
Däremot Kim, den vita/himmelsblå fick en spruta och somnade in.
Hennes tillstånd var inte så bra tyvärr.
Att hon plockat fjädrar och varit en riktig ragata i flocken berodde på att hon led av en fettumör.
Inget som åt av henne invändigt men syntes tydligt under huden som en gul massa, uäk!
Inte så konstigt att hon var tjurig alltså.
Lilla gumman:(.

Och igår kväll fick jag ytterligare bevis på att det finns okänsliga fordonsförare på vägarna och en mård hade fått sig en rejäl smäll av något med hjul.
Den låg där med bara huvudet gungandes några cm från asfalten och kroppen platt som om den var förlamad.
Jag vände inne i Holsby och åkte tillbaka och kollade om mården behövde "hjälp".
Där fanns inget mer att göra:(.
Varför, varför och hur ända in i glödheta he....e KAN människor bara köra ifrån?

Jag känner mer och mer hur det står mig i halsen och skriv upp att ser jag någonsin någon köra på ett djur och inte bryr sig så ska jag med GLÄDJE anmäla den fega, idiotiska!


Inga kommentarer:

Populära inlägg