söndag 21 augusti 2011

Lilla Elvan är ute...


Elvan sträcker lite på sig, skönt att vara ute. Tian sitter bredvid och myser med fostersyskonet.
Tian kom ut igår!
Kolla vilken enorm skillnad det är i storlek på de båda.
Lilla Elvan fick ju inte någon bra start då modern dog, men nu är den ute på egen hand och lyckan blev total när jag kunde gå in i voljären och den satte sig på fingret mitt å käkade klöver!

Nu väntar vi bara på Tolvan och Trettan så är alla ute!

Idag plockade jag ut allt löst inne i fågelhuset dammsög överallt och skurade både golv och pinnar.
Lade in nytt papper på golvet...tog ned en holk till.
Nu är det bara en kvar på väggen därinne...

Nästa frivecka är det voljärens tur att få sig en rejäl omgång till innan vintern.
Skura plattorna och stenarna.
Klippa gräset en sista gång, förhoppningsvis!
Förmodligen byter jag ut alla sittpinnar då också eftersom de måste ha mycket grövre pinnar på vintern.
För fötterna bör inte gå runt en smal pinne då risk för fastfrysning finns.
Nu ska ju mina älsklingar inte vara ute i värsta kylan om en del får för sig det?
Men fina, soliga lagom kyliga, ska vi nog få njuta av undulatkvitter här utanför, iaf en timme eller två!
De lär visst älska att sitta ute soliga men kalla dagar och sjunga:)



Inga kommentarer:

Populära inlägg