torsdag 7 april 2011

Världen är stabil igen...

...men igår snurrade den rejält.
Det blev knappt en timme på jobbet sen blev det till att åka hem igen.
Väl inom husets väggar blev det operation uppkast, intag av åksjuketablett och två timmars sömn.
Och faktiskt när jag vaknade kändes det bättre....

Läste idag i V-P att Åke "Ufo" Gustafsson somnat in för gott i sitt hem.
Han var hemma hos oss på Torpavägen på åttiotalet någon gång, tror det var i samband med riksstämman.
Sen har jag för mig att vi var till honom också.
Vad jag minns om honom ( jag var ju inte så gammal) är väl ungefär att han spelade på krukor förutom dragspel, hade mysko frisyr och ögon som blev som streck när han log...

Sitter här och hör blåsten utanför.
Det är ju typiskt när jag fått hem isoleringen äntligen!
Vill ju knappt sticka ut näsan i rugget.
Men det finns ju småsaker man kan göra ute i boden ändå.
Skruva ner hylla och div. hållare som vi haft till redskapen t.ex.
Vad som ska till nu är lite extra reglar bara.
Men åka och handla det i blåsten...det kan vänta lite till.
Sen kan jag trycka dit isolering och få dit väggar och tak.
Kruxet är hur jag ska göra med golvet, har inte riktigt kommit på någon bra idé där än.
Fönstret behöver "ho" hjälp med att få dit "si".
Det törs jag inte ge mig på.
Sen är det bara slussen och dörren, hålet/luckan ut till voljären, sittpinnar och lite smågrejjer till dom kvar så är det klart sedan:)
Värmen kan man ju fixa längre fram.
Voljären löste sig ju på ett underbart sätt, men det får ni veta senare.
Bilder på bygget och framstegen kommer att presenteras vart efter...

Inga kommentarer:

Populära inlägg