torsdag 14 april 2011

Nu är det koskit i hagen...

 Bönderna kör nämligen ut gödsel på åkrarna, så det blir rynk i "näsad"när man går ut;)
Trots det har jag ett par fönster öppna!
Det är ju så härligt med kvittret och den svala för övrigt friska luften som kommer in...lite skitlukt skadar ingen!
Inte den iaf.
(Hade varit värre med svinprutt!)

Nu är det majblommedax och barnen ska ut strax.
Emil som kom hem en timma tidigare än Moa har redan sålt för 320 kr och skiner som en sol!

Jag var lite seg idag...
Inte förrns vid niotiden kvicknade jag till och då fick morgondisken sig en omgång.
Vidare gick jag in här på bloggen efter en stund med Owe i telefon för att försöka återställa datorn så den blev kompatibel med bloggen igen.
Men till slut hittade jag en uppdatering på bloggen som jag inte brytt mig om:/!
Nu funkar alla funktioner här igen, TACK O LOV!
Jag var i valet och kvalet att byta bloggställe.

Efter att tvätthögen miskat drastiskt fick Pauliström´s pappersfabriks butik en påhälsning och blev några säckar hushåll fattigare.
Har en kvar att leverera till men hon får vänta ett par timmar till...

Stannade till några minuter hos Suss och kollade undulatbebisarna.
En kläcktes inatt och det ligger två ägg kvar.
Hoppas det blir något av dom också.
Men vi har lyst dom och det såg ut att vara nåt i, inte bara gulor.
Antalet fåglar är nu uppe i 13.
Totalt.
Lite pluttigt med två ungar av av alla dessa ägg?
Lite drygt tjugo ägg har det ju varit.

En unge blev tyvärr vanskapt av att botten på holken inte var som den skulle.
En s.k spretare.......klicka på inläggets rubrik om ni vill läsa mera om det.............
Ska snacka med dom på affären om det.
Istället för att ha en liten urgröpning så var botten helt plan vilket resulterade i att ungens ben stod rätt ut  på sidorna och den låg platt på magen utan att kunna resa sig upp i "sittande" ställning.
Och den som var så vacker!
En gulgrön mor och en regnbågshanne till far.
Ja, ni skulle sett färgerna på den. UNDERBAR!
Den hade ju aldrig klarat sig på det sättet så...

Men två ungar som ser ut att må bra alltså.
Hoppas på två till nu då!

Inga kommentarer:

Populära inlägg