måndag 25 april 2011

Fågelhus och voljär...

...det börjar ta fart nu!
A har reglat åt mig där det behövdes och jag har satt upp vinddukar och isolerat.
Kliar som sjutton ja;).
Nu ikväll ska väggarna på plats sen är det "bara" isolera tak och golv och sätta upp resterande som hyllor och sittpinnar.
Dörr blir av friggebodmodell från Jem och Fix.

Själva fönstret som jag har med persienn och allt, sparade vi ju sen det blev nya fönster i hela huset i höstas.
Men tror ni att jag tänkte på själva karmen då?
Så nu står jag här med ett öppningsbart fönster men är inte händig nog att göra en ny karm att sätta det i.
Attans!
Äh, det ordnar sig...
Vidare var vi och hämtade voljären i Pauliström.
Den står nu på min parkeringsplats vid huset och där får den stå tills det andra är färdigt.
Och ska det ju markberedas så den står rakt och fint.
Mot slutet av veckan om planeringen håller ska allt vara klart!
Härliga tider!!

Påsken har ju som alla vet varit strålande skön!
I skrivande stund är det 22 grader varmt i skuggan.
Glassbilen var förbi nyss och det sitter ett glatt barngäng utanför och glufsar i sig.
Ha det bra.......................................

Inga kommentarer:

Populära inlägg