torsdag 10 mars 2011

Otroligt och sanslöst underbart!

Att på två dagar få se två olika sorters örnar häromkring är för mig nästan helt otroligt.
Särskilt att en och samma person ska få uppleva det i alla fall?!
Jag hade varit och besökt min kiropraktor i Eksjö och satt i godan ro på väg hem.
(Lagom slö och mörbultad:))
När jag kom strax efter majsfälten som ligger på var sida av vägen fick jag se en skugga i ögonvrån och skrek rätt ut när jag fick se det.
- Moa, titta en örn till!
Hon bara satt å gapade.
- Vad stor den är mamma, vilka vingar!

Och det var en lika maffig syn idag och vingslagen såg ut i slow motion...men vilken fart!
Jag kollade läget i backspegeln och stannade så fort jag kunde och grabbade kameran!
Naturligtvis fastnade remmen i handbromsspaken och jag hispade till och svor lite lätt. Men tre bilder blev det idag med. Här får ni två...
Att man kan ha sådan tur?!

Kan ju tillägga att den här var högre upp än den jag såg igår och dessutom snöade det kraftigt idag...

Inga kommentarer:

Populära inlägg