Målat lite runt fönsterna, kört till staden två ggr och NU har bensinhöjningen börjat skulle jag tro så jag passade på å tanka fullt fast jag bara kört 20 mil. Kanske att bilskrället får stå det mesta tills jobbet börjar igen nästa torsdag?
Blir en sväng till Pauli imorrn och till Maxi en dag.
Sen blir det cykeln resten. ( om det är inom byn alltså)
Vidare har det gått i ett med barn, grillning, kärt fågelbestyr och lite annat smått och gott.
Vara utan rökat funkar också finemang även om jag fuskar med en miniportionsprilla då och då.
Tänker faktiskt inte på rökningen alls.
Inte ens när någon tänder en bredvid mig heller längre.
Men men skulle tro att suget kan komma när som helst ett bra tag framöver?
Ska väl inte bli för kaxig eller hur?
Moa och en kompis bakade underbara kladdkakemuffins idag och önskar att de gjort mååånga fler!
Men det är väl bara att köpa hem mera smör och mjöl och fjäska ordentligt så kanske det blir fler redan imorgon?
Egentligen skulle man baka mera för det är ju så gott!
Bullar var nog ett par tre år sedan jag gjorde t.e.x.
Det är ju skandal när man har barn i huset!
Det ska de ju ha!
Bullar, en aning uppvärmda i micron och kall mjölk, det är ju inte mycket som kan klå det!?
Och innan jag loggar ut härifrån måste jag ju bara tala om att nu piper det MINST fyra små fågelbäbisar ute i fågelholkarna.
Nu är jag inte så orolig att alla ägg som är kvar ska vara befruktade men skulle tro att det blir fullt upp ändå.
Den viola honan ser bara ut att ha 1 befruktat av 5 och undrar om det kläcks?
Borde gjort det nu, kanske har ungen inte klarat sig?
De två engelska fröknarna har börjat vara ute mer och mer så kanske blir det inget där heller?
Vi får la se................................
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Populära inlägg
-
När man är nere är det bara att börja klättra, var det någon som sa! Nu gör jag det! Hej så länge!
-
Vad är det äckligaste DU vet? Eller varit med om? Ni får en stund att klura på det för det tar ett tag innan mitt inlägg kommer. Jag har det...
-
...ute i fågelhuset just nu! De vuxna ruggar och de unga ser inte bättre ut dom. Där håller deras fjädrar fortfarande på att utvecklas å s...
-
... makaroner, är det inte mumsigt i sin enkelhet? Det sitter jag och glufsar i mig i skrivande stund. Igår var suss och jag till Lessebo...
-
Kursdags i helgen. Äntligen! Innan dess nattskift. Familj. Vännerna. Vad mer behövs?
-
Foto: Linda Friman Den här långa stranden hade vi för oss själv i Suss o jag. Nästan i alla fall. Som mest kanske vi va femtio personer... ...
-
http://www.ufo.se/ Klicka in vettja!
-
...en gammal dam ringt. Första samtalet tog Emil och han pratade länge och jag hörde hur besvärad han lät så jag smög fram och undrade vem d...
-
Ska ni gå upp får ni gå innerst, förmanade Emil då han delat av trappan med ursköljda mjölkpaket som ska till återvinningen. Idag har jag gå...

1 kommentar:
Hoppas verkligen att de små ungarna klarar sig och växer upp till vackra vuxna fåglar.
Angående rökstoppet så önskar jag att det kommer att gå lika bra i fortsättningen. Njut nu dina sista semesterdagar ordentligt....kram
Skicka en kommentar