Usch, vilka olyckor det kan ske när det är barn med i bilden!
Det är så det är.
Men inte tror man att en sådan otroligt rolig lek som att fara ner i en vattenrutschkana ska kunna orsaka skador som dessa!?
Brännmärken o skrubbsår och kallsupar möjligtvis.
Men allt kan vara farligt om det blir/görs på fel sätt?
Det finns regler hur man ska åka i en sådan rutschkana.
Nu låter det på mig som att han får skylla sig själv men si så menar jag inte alls.
Men barn glömmer.
De testar.
Allt är spännande.
Att ta risker och försöka nå "nya höjder" ingår liksom i deras "repertoar" i livet.
Jag undrar om mamma o pappa någonsin släppt ut mig, brorsan o lillesyrran om de vetat vilka risker vi tog ibland? I skogen, trafiken, ja överallt!
Nja, kanske inte lillasyrran men brorsan och jag i alla fall;).
Och i mitt fall var det ån som lockade mest.
Kände mig hemma där på något vis.
Och som vanligt var det djurlivet där bredvid och i som var intressantast.
Inte själva vattnet så mycket kanske.
Fåglar, minkar, fjärilar, trollsländor, rådjur, ormar, grodor..............jag hade tur!
Måååånga gånger!
Där barn finns sker olyckor.
Olyckliga olyckor.
Ruskiga olyckor.
Harmlösa olyckor.
Olyckor som KUNDE hänt men inte hände.
Olyckor sker så länge barn är nyfikna och vill utforska livet.
Men såklart så lider jag med föräldrar vars barn råkar illa ut!
Och barn förolyckas ibland av sin utforskarlust.
Fruktansvärt!
Just nu är jag livrädd att Emil ska klättra ända längst upp i lyktstolparna här utanför på gatan men jag har sagt att det är livsfarligt, måååånga gånger!
Hoppas han inte glömmer.
Jag vet också att bara för att bevisa för sig själv att han kan fast han innerst inne VET redan så kommer han ändå att testa.
Någon gång.
Och jag kan bara hoppas attt jag är i närheten om han faller med huvudet före rakt i asfalten och kan hjälpa honom!
HELST vill jag ju kunna se i tid vad han sysslar med och stoppa dumheterna men hur stor är den chansen tror ni?
Han är åtta år och går ju inte i koppel!
lördag 15 augusti 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Populära inlägg
-
När man är nere är det bara att börja klättra, var det någon som sa! Nu gör jag det! Hej så länge!
-
Vad är det äckligaste DU vet? Eller varit med om? Ni får en stund att klura på det för det tar ett tag innan mitt inlägg kommer. Jag har det...
-
...ute i fågelhuset just nu! De vuxna ruggar och de unga ser inte bättre ut dom. Där håller deras fjädrar fortfarande på att utvecklas å s...
-
... makaroner, är det inte mumsigt i sin enkelhet? Det sitter jag och glufsar i mig i skrivande stund. Igår var suss och jag till Lessebo...
-
Kursdags i helgen. Äntligen! Innan dess nattskift. Familj. Vännerna. Vad mer behövs?
-
Foto: Linda Friman Den här långa stranden hade vi för oss själv i Suss o jag. Nästan i alla fall. Som mest kanske vi va femtio personer... ...
-
http://www.ufo.se/ Klicka in vettja!
-
...en gammal dam ringt. Första samtalet tog Emil och han pratade länge och jag hörde hur besvärad han lät så jag smög fram och undrade vem d...
-
Ska ni gå upp får ni gå innerst, förmanade Emil då han delat av trappan med ursköljda mjölkpaket som ska till återvinningen. Idag har jag gå...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar