tisdag 21 februari 2012

Friveckan i full gång...

...så skönt!
Igår var det en riktig slöardag men fick lite gjort ändå:)
Det allra första var att städa hos de fem små vaktelkycklingarna.
De ser ut att klara sig alla fem.
Och som de äter så blir det till att skaffa större utrymme åt dom "omedelbums"!
Och som de skitar ner sen! ;)
Men det är klart med det de vräker i sig får man räkna med rejäla utgifter också, jisses.
De har redan dubblat sin storlek och de är inte en vecka gamla än.
Riktiga vingpennor kan åxå anas.

Sedan var det matlagning på schemat för mina tvåbeningar som kom hem från skolan.
Lite möra efter en veckas lov men de är snart på banan igen.
Efter det gick jag faktiskt och lade mig och sov i trekvart igen.
Så drog vill till Vetlanda och handlade lite.
Liten blomma och tårta till farfar Kennet som fyllde år.
Han är för go den och barnen avgudar honom:)

Sedan var det bara raka vägen hem och fixa kvällsmat och få barnen i säng.
Själv höll jag på att somna före dom men eftersom alla tre katterna var ute så fick jag tvinga mig att vara vaken ett tag till.
De vill ju aldrig vara ute speciellt länge.
Nattapinken bara;)
Och när alla var inne igen var jag klarvaken naturligtvis.
Men det gör inget...har haft en lång skön morgon/ förmiddag idag.
NU är det dags att ta tag i återstoden av denna dagen....................................

Inga kommentarer:

Populära inlägg