torsdag 2 februari 2012

Frivecka här!

Någon som blir avundsjuk?
Hehehe...

8-10 grader kallt då jag öppnade fågelluckan ut idag.
Undulaterna satt ute en stund.
Kakariki-killarna va bara ute och vände.
En av dem hade precis badat så den försvann in omgående.
Klokt gjort.
I redet därute ligger nu fem små fina Vaktelägg.
Här inne går jag som en äggsjuk höna och längtar efter "mina" i kläckningsmaskinen.
Det blir dryga 10-12 dgrs väntan innan det ska till.
Jaja....

Tog en sväng med bilen runt Ädelfors idag och fotade.
Fick ju lite inspiration i solskenet.
Fast det är svårt med så mycket ljus, hur vackert det än är, men fick nog några skapliga.
Har känt mig förvånadsvärt pigg innan idag men nu efter ett par nygräddade våfflor har ögonlocken blivit märkvärdigt tunga ;)
Moa fnissar loss ´med kompis däroppe och Emil sitter och skriker "käft" åt Andreas som retar honom då han är mitt inne i ett rallyspel på Tvn.
Inte för att jag tycker om det språket det minsta, men orkar inte lägga mig i!
A får faktikst skylla sig själv ibland.
KARLAR!

Fick ett kort men fullt förståeligt sms från Oman för en stund sedan.
Hoppas ni har det så bra ni kan därborta!
Det är ni värda:)

Här hemma går man ju och fryser dagarna i ända nu och att pannan stannade förut är ju bara såå tyyyypiskt!
Den har funkat smärtfritt hela hösten men nu när det knäpper till och blir kallt ska ju eländet "sätta ista" å stanna!?
Som tur var det bara pelletskoppen som proppat igen men det upptäcks ju inte förrns det börjar bli "röset" inne och vi som bäst höll på att skölja ur Moas nyfärgade hår!
Stackars Mosing hon frös så hon skakade!
Och jag som fick in hela henne i duschen eftersom min rygg inte höll att stå lutande över badkarskanten för att skölja ur.
Men kanske därför som hon är så pigg och glad nu däruppe ;)!
Snart börjar UV och då blir det lugnt här hemma.
Gissa vem som kommer slumra en stund då?
Nu orkar Frimankärringa knappt hålla "ögena" öppna....

Inga kommentarer:

Populära inlägg