lördag 22 oktober 2011

Städdag...

...det man inte orkar när man jobbar får man ta sig an på friveckan!
Hela förmiddagen gick åt att röja upp här hemma.
Fick god hjälp av barnen medans fadern i huset låg med skall/ nackvärk igen.

Sen var det dags för spagetti o köttfärssås innan Moa och A drog på bandyträning.
Emil skjutasade jag till en kompis.

Efter det kunde jag gå ut till pippina och storstäda där också.
Ut med skyddspappret från golvet och dammsög alltihop.
Måtte deras ruggning snart vara över;)!
Torka bänk o element, diska skålarna, vattna blommorna och plocka lite med allt möjligt.
Ska gå ut dit strax och stänga luckan ut till voljären och köra igång elementet för natten.
Idag när jag kom ut var det 12 grader därinne vilket är helt okey då jag satte elementet på 10 igårkväll!

När jag höll på som bäst därute slog det mig att de låter inte som undulater så mycket längre.
Mer och mer pilfink i det kvittret;).
Till saken hör att det är en flock med pilfinkar som gör dem sällskap på dagarna och de rensar backen på fröskal jag slänger ut... ett och annat frö finns ju kvar i skålarna.
Och som härmapor ju undulater är så tar de ju efter direkt.
Det var Svarten som började i somras men nu har alltså de flesta tagit efter och visslar på som kompisarna utanför.
Kul.

Inga kommentarer:

Populära inlägg