onsdag 21 september 2011

Upp o ner som en pannkaka!

i förgår alla tiders, igår både upp och ned men mest upp såklart med så fin sång på morgonen och sen få sova vidare.
Tänk att barnen är så stora nu att de reder sig själva innan skolan:)
 Vaknade halv tio och satte mig för att tacka på Fb.
Oj, det var ju present i sig att bli så gratulerad av så många där!
Otroligt!
Det rullade in hela dagen och eftersom jag ändå inte hade så mycket för mig med barn och man borta kunde jag tacka vart efter:)
Fast mellan "sittningarna" lyckades jag ändå hålla rutinerna flytande med fågelhantering, tvätt, dammsugning och div småplock som vanligt.
När barnen kom hem blev det Maxibesök och tårtköp.
En underbar bärtårta och en "vanlig" prinsess.
Inte mycket kvar av dem nu och det var ju det som var meningen.
Pappsen var inne en kort stund mitt i matlagningen och fick ta med sig varsin bit till honom och Birgitta då de inte kunde komma senare.
Svärmor med sambo kom inte heller så ett tag stod jag där med lite hängande huvud och undrade vad jag skulle ta mig till med all tårta?
Men vi löste det själva!
Beror på om jag kan knäppa arbetarbyxorna imorgon;)?

Idag har födelsedagsruset lagt sig, bubblan sprack så fort jag öppnade ögonen imorse och allt känns trögt o motigt.
Är det åldern, hahahaha?
Nä, det är vädret och årstiden mest tror jag.
Så här är det varje år vid den här tiden, kortare eller längre perioder.
Hopplöst!
Det enda som håller mig uppe så här års är färgerna ute.
Familjen som får mig att forsätta kliva upp, jobbet...annars skulle jag sova mig igenom hela hösten tror jag!

Inga kommentarer:

Populära inlägg