torsdag 22 september 2011

97grams kantarell...

...jodå.
Nu har jag skenat runt i skogen igen.
Skulle bara plocka "lite".
Mest för att komma ut.
Så blev det en korg igen för inte kan man sluta inte?
Man går och går och går.
Kom en regnskur ibland men vad gjorde det?
När jag var på väg till sista stället tog jag bergssluttningen ner istället för stigen.
De va dumt!
När det var ca en och en halv meter kvar ner drattade jag ner förstås.
Landade tungt på v hand och kände de 69 kilona tänja leden till det yttersta och jag hann tänka att vilken tur att jag har mobilen med mig för nu blir jag liggandes här.
Trodde att handleden skulle gå av men i sista sekund hann jag vräka mig åt andra sidan och smärtan avtog.
Där hade jag en jädra tur faktiskt!
Men jag hann knappt bli lättad förrns det knakade till framför mig och ett rådjur fick sitt livs överraskning.
I det samma fick jag kramp i min vänstra fot då jag fortfarande kämpade för att inte hamna på handen igen som låg under höften.
Lyckades rulla runt helt på sidan och då skrek rådjuret till och for fyrfota ner i ån!
Där gav den upp ett skrik som om jag stuckit kniven i den.
Stackarn!
Men jag hörde hur det prasslade i vassen längre bort så den tog sig nog upp och drog vidare på land.
Jag släppte tanken på den och kämpade mig upp och kände efter hur jag mådde.
Lite svag känning i hela vänstra sidan och vickade lite på handleden.
Ok.
Svampplockningen kunde fortsätta.
Det blev även ett par nävar blåbär och lingon till pippina hemma.

Nu är jag lagom mör kan jag tala om!
Fingrarna värker, nacken likaså.
Musklerna i ryggen fick också vad dom tålde...undrar om jag tar mig ur sängen i morgonbitti?

1 kommentar:

mamma kantarell sa...

Min vägde BARA 60 gram

Populära inlägg