måndag 10 januari 2011

Det här inlägget...

...får handla om igår natts kattfight här utanför.
Vid halv två, två-tiden fick jag springa ner och kolla så inte våra gamla uvar satt å morrade å höll på att ryka ihop, men det visade sig att det var två andra katter som var precis utanför som var i luven på varandra. Våra två satt som statyer i fönstret och tittade på fighten utanför.
Och det var lite sorgligt att se de två.
Den ena blötare än den andre.
Det bara rann om dom!
Vad ska de ut i regnet att göra;)?
Den svartvita långhåriga var nog den som förlorade kampen om man ska döma av alla tussar som ligger där nu?
Det var också den som försiktigt och på sin vakt smög härifrån när jag knackade på rutan, med den andra efter sig.
Kanske fortsatte de slåss på en av grannträdgårdarna?
Men istället för att följa efter den långhåriga i spåret direkt såg jag hur den sneddade över gatan på ett annat ställe och genskjöt den på mitten av den andra trädgårn.
De är inte dumma, katterna!

Jag gick iaf och la mig igen och hörde inte mera. Jag skulle ju upp tjugo över fyra och hade inte somnat än!

Och så för en stund sedan såg jag den andra och den hade en rejäl reva på nosen så tydligen fick den sig en rejäl skrapa också...
Bara att hoppas att de inte blir alltför tilltygade när de brakar ihop.
Har de otur kan de ju bli liggandes i flera dagar............................................................

Inga kommentarer:

Populära inlägg