...åka till bandyträningen för att ge sin son slitoslängglasögonen som han glömt.
Där på Tjustkulle i Vetlanda vimlade planen av hur många spelare som helst och hur hon än kollade såg hon varken sonen, dottern eller maken som är där som tränare/ alltiallo.
Mamman fick fråga en annan bandymamma om hon såg dom.
Jodå, där borta var dom.
Mamman knatade dit och stötte på sin syster som var där med sina små för att kolla läget på planen.
Det blev många glada skratt med henne.
Sonen ratade glasögonen. Hade sina gamla från året innan.
For som ett jehu på isen.
Rätt var det var kom ett stilla regn och sonen gav mamman glasögonen för han såg inget för alla regndroppar på dom. Åkte hellre utan.
Mamman o systern satt i ett bås med bänkvärme minsannn.
Lyxigt värre.
Fick sällskap av en flicka som ramlat hårt på isen. Lite ledsen.
Men med värmen i baken och två "fåniga" tanters sällskap blev hon strax gladare.
Efter en stund kommer en liten grabb fram o berättar att det är Vattenpaus.
- Ska inte du dricka undrar mamman?
- Nä, sa killen o for iväg.
Flickan på bänken undrar vem pojken var och mamman svarar att hon har ingen aning.
Systern tittar förvånat på henne och utbrister: Det var ju DIN SON!
Mamman blir blodröd i ansiktet av skam!
- Nähä, var det!?
Där satt hon sen en stund med glasögonen i handen o kände sig som dummast i världen!
Lite bättre mådde hon när hon kom på att det FAKTISKT inte är så lätt att se vem det är innanför gallret på hjälmen;).
Och att en människa som man är van att se i glasögon är utan helt plötsligt!
Hon visste innerst inne attt det var en klen ursäkt men det var den enda hon hade så den fick duga!
För hellre det än att erkänna att man är totalt genomvimsig!
Eller att det är dags för henne att kolla SIN syn?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Populära inlägg
-
När man är nere är det bara att börja klättra, var det någon som sa! Nu gör jag det! Hej så länge!
-
... makaroner, är det inte mumsigt i sin enkelhet? Det sitter jag och glufsar i mig i skrivande stund. Igår var suss och jag till Lessebo...
-
Kursdags i helgen. Äntligen! Innan dess nattskift. Familj. Vännerna. Vad mer behövs?
-
Vad är det äckligaste DU vet? Eller varit med om? Ni får en stund att klura på det för det tar ett tag innan mitt inlägg kommer. Jag har det...
-
Foto: Linda Friman Den här långa stranden hade vi för oss själv i Suss o jag. Nästan i alla fall. Som mest kanske vi va femtio personer... ...
-
http://www.ufo.se/ Klicka in vettja!
-
...en gammal dam ringt. Första samtalet tog Emil och han pratade länge och jag hörde hur besvärad han lät så jag smög fram och undrade vem d...
-
Ska ni gå upp får ni gå innerst, förmanade Emil då han delat av trappan med ursköljda mjölkpaket som ska till återvinningen. Idag har jag gå...
-
...ute i fågelhuset just nu! De vuxna ruggar och de unga ser inte bättre ut dom. Där håller deras fjädrar fortfarande på att utvecklas å s...

2 kommentarer:
Därav tån kanske
hahahaha åh så underbart det var!!!! ÄLSKAR DEN TOKIGA MAMMAN
Skicka en kommentar