lördag 24 juli 2010

En dryg vecka till semestern.

Det ska bli så skönt.
Har varit en lång väntan.
Fast å andra sidan så har vi haft en väldigt tur med schemat i sommar:).
Tio dagar vid midsommar och vanlig frivecka.
Det har gått bra även om det var i varmaste laget i fabriken ett tag.
Igår var det bara 25 grader.
Tur det är nära till en dörr ut så man kunde få lite 19gradig frisk luft ibland.

Måndag till onsdag var halvsyrran Jessie och hennes man Henning här och hälsade på.
Det var en härlig känsla!
Och barnen verkade tycka det samma.
Inga konstigheter och de följde t.o.m in till stan med dom och shoppade:)
Utan mamma o pappa tänka sig...
Moa fick ettt designerblock där hon kan rita tjusiga kläder efter mallar och Emil en leksaksbil m husvagn, det var väldigt populärt!
Och gubben min en bok med Bosse bildoktorn:)!
Själv fick jag sex vinglas som verkligen kom lägligt då jag för inte så länge sedan gjorde mig av med fem som inte finns att kompletera med längre vad jag vet.
Visserligen var det rätt söta glas med rosa och gröna blomsterslingor på men de kändes inte riktigt som jag längre. Köpte dom på macken i Kvillsfors på Tristan-tiden så för minnet kanske jag borde behållt ett i alla fall men jag har så många goa minnen av dom ändå så det behövs inte!

DET är ju också en familj jag saknar oerhört mycket och ofta tänker på.
Fast Spanien är ju inte något man åker till över dagen precis;).
Men nån gång så...nån gång ska jag försöka ta mig dit och träffa dom igen!

1 kommentar:

Jessie sa...

Får köpa glapennor till nästa gång så vi kan måla glasen du fick ;)

Populära inlägg