...går och går.
Imorgon har barnen skolavslutning och jag har 38 timmars jobb kvar innan friveckan med efterföljande semester:)
Så på måndag morgon go vänner är det en lättad Frimanska som åker hem!
A kämpar på med sitt finger och "tutan" på den blir mindre och mindre.
I fredags fick de plocka bort stygnen då de höll på att växa fast i vävnaden.
Skulle egentligen inte gjorts förrns i måndags men det kunde inte vänta.
Det var första gången han hade riktigt ont i det, kan inte varit så skönt att de drog i fingertoppen?!
Tillökning i voljären har det blivit.
En gul Kakarikihanne som har lite hyss för sig och gapar en del.
Inte högt tack och lov!
Några skräniga enna vill jag inte ha, inte grannarna heller skulle jag tro;)
Så småningom blir det en artfrände till och då lugnar han sig.
Om inte tidigare, de är rätt behändiga och charmiga som få!
Vidare har jag satt in holkar fast jag tänkt att INTE göra det.
Men då de började gå lös på "inredningen" insåg jag att det nog var tvunget ändå.
De försökte göra in/utgången till voljären större bl.a och den vill jag inte ha större!
Inga glipor till vintern tack.
( det blir till att förbättra vid tillfälle så de inte kan, klä in ut/ingångshålet med plåt eller något.
Dessutom reds det hej vilt och då de acklimatiserat sig så bra och ätit upp sig sedan i våras
ändrade jag mitt beslut om att det inget skulle bli förräns till nästa vår.
Sedan var det ju det här med att ha många holkar i samma fågelhus?
Tidigare i våras var det ju lite kaosartat med undulater som besökte andras holkar och gav sig på ungar.
Hoppas det inte blir så nu bara!
Ger det en chans till, hoppas att de lärt sig att försvara sina revir bättre, annars blir det väl att bygga ut igen så man kan dela på dom under ruvning och frammåt...
Än så länge verkar det gå bra.
De har bestämt sig för vilka holkar de vill ha och det är inga nämnvärda bråk som det var de två första dagarna.
Alla har valt, frid och fröjd än så länge.
Violhanen har likt i våras två donnor.
Samma donnor dessutom.
Sin violhona och den engelska Agda:)
Jädr...s den annan hane som ens tänker på att kurtisera någon av dom!
Den gula honan myser med den gulgröna ungtuppen och den stjärtlösa engelska honan får pussar av regnbågshannen och henne ser man inte mycket av nu.
Hon sitter mest inne i sin utvalda holk och tillåter ingen annan än honom att titta in trots ihärdiga besök av den engelska grå.
Den A fick av mig som tack för hjälpen är en riktig slarva och tillåter de flesta av hanarna att komma nära och mysa.
Men hon bestämmer väl sig snart hon med kan jag tro;).
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Populära inlägg
-
När man är nere är det bara att börja klättra, var det någon som sa! Nu gör jag det! Hej så länge!
-
Vad är det äckligaste DU vet? Eller varit med om? Ni får en stund att klura på det för det tar ett tag innan mitt inlägg kommer. Jag har det...
-
...ute i fågelhuset just nu! De vuxna ruggar och de unga ser inte bättre ut dom. Där håller deras fjädrar fortfarande på att utvecklas å s...
-
... makaroner, är det inte mumsigt i sin enkelhet? Det sitter jag och glufsar i mig i skrivande stund. Igår var suss och jag till Lessebo...
-
Kursdags i helgen. Äntligen! Innan dess nattskift. Familj. Vännerna. Vad mer behövs?
-
Foto: Linda Friman Den här långa stranden hade vi för oss själv i Suss o jag. Nästan i alla fall. Som mest kanske vi va femtio personer... ...
-
http://www.ufo.se/ Klicka in vettja!
-
...en gammal dam ringt. Första samtalet tog Emil och han pratade länge och jag hörde hur besvärad han lät så jag smög fram och undrade vem d...
-
Ska ni gå upp får ni gå innerst, förmanade Emil då han delat av trappan med ursköljda mjölkpaket som ska till återvinningen. Idag har jag gå...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar